mandag den 28. marts 2011

En begivenhedsrig weekend

Der har ikke været så meget skole-opdatering, men simpelthen fordi det jo bare er det samme og samme. I bioetik skal Rikke og jeg lave en præsentation på torsdag om noget medicin der er markedsført kun til afro-amerikanere. I Cell ECM interactions skal vi præsentere om et par uger, det kræver en del forberedelse - denne gang skal vi snakke om kunstige ECM's, og jeg skal læse en del, da jeg som udgangspunkt egentlig ikke ved det fjerneste om det!
Men! Denne weekend der lige er gået, har simpelthen været fantastisk! Det plejer ellers ikke at være kendetegnende for weekender tilbragt i Troy, da det for meste bare er lektier der så skal laves. Men! Fredag var der gratis mad i pubben i Union (Union er skolens "hovedbygning", ikke administrativt, men her er kantine, pub, og andet godt). Den gratis mad var så desværre bare noget kedelig pizza - men hey, det var gratis! Zach, en af amerikanerne, spurgte Thomas og jeg, om vi ville med ham og nogle venner ned i Troy og spise. VI var ret mætte, men libanesisk mad skulle da prøves! Og det var også ganske lækkert, men spiste dog ikke så meget :)
Så kørte vi ud og handle (Zach har bil - og så skal man altså takke ja om tilbuddet til et lift ud og handle!), og derefter tog vi hen til Stephan, som bor ikke så langt fra mig, hvor en del af de andre var, og snakkede, hyggede og drak. Jeg var dog hjemme i min seng før midnat.



Zach, Stephan, Eva og Thomas havde planer om en tur ud og se et sted de laver Maple Syrup, og tilbød mig den sidste plads i bilen - dét ville jeg naturligvis gerne! Køreturen derop var fantastisk smuk, og landskabet er meget anderledes end i Danmark.



Og vi så både heste og køer (Men ingen grise og får!). Maple Syrup "fabrikken" var en lille træhytte ude i ingenmandsland, simpelthen så idyllisk og autentisk! Der blev tappet sirup fra træerne, som så blev koncentreret i store kar. Og så kunne man naturligvis købe deres sirup :)







På vej tilbage skulle vi liiige forbi en lille lokal biks der ligger i forbindelse med et mejeri. Altså, biks, i form at to køleskabe og en bøtte til at smide penge i :) Landmanden var tilfældigvis lige kommet tilbage fra Farmers Market i Troy, og han var så venlig at vise os rundt i lokalerne, og vi fik lov at smage den lækreste cheddar ever! Mums!





VI fik en ordentlig bid af den med for tæt på ingen penge, og vi besluttede at købe nogle kiks, og køre ned til Lake George og spise lækker ost og kiks. Det var FRYYYYSENDE koldt, men det var næsten ligemeget, for udsigten var sindssygt fantastisk!






Vi vendte da så småt snuden mod Troy, og jeg sad og faldt i søvn i bilen, helt mættet af frisk luft og oplevelser!
Men, dagen var ikke slut endnu. Om aftenen var der inviteret til fest hos Mette og Rikke, i anledning af Elinas fødselsdag, og forud for det havde Thomas, Line, DIna og jeg aftalt at spise sammen. Jeg stod for maden, så da vi kom tilbage fra udflugten, og klokken allerede nærmede sig 19, sprang jeg i køkkenet med det samme. Thomas kom heldigvis hurtigt ind af døren, og gav en hånd med i køkkenet. Menuen var selvfølgelig frikadeller :o)
Vi gik op til festen, og på en eller anden måde var vi altså mange der havde formået at blive rigtig godt teenage-stive - men det var en sjov fest! Tror jeg gik derfra kl. 3, og havde frygtelige tømmermænd søndag. Et par af de resterende frikadeller kom med op forbi Thomas (Og Dina, men som vist bare skulle sove), til en god frokost med RUGBRØD! Alt for lækkert :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar