torsdag den 3. februar 2011

Semester-uge 2


Ankommet fra Miami kl. 4 om morgenen, og fået et par timers søvn, inden undervisningen tirsdag det fungerede da sådan nogenlunde. Tirsdag aften bød på noget festligt hos en af de andre danskere, som bor sammen med en flok amerikanere. Det var stille og roligt, og ganke hyggeligt. I weekenden er der en der er blevet slået ned af 5 fyre, så folk er ekstra obs på sikkerhed og sådan, og man får da også lyst til at passe lidt på. Heldigvis har de en slags campus politi, public service, som man kan ringe til 24 timer i døgnet, og så følger de en hjem. Det benyttede jeg og en anden pige fra DTU os af, da vi skulle fra festen kl. 2 om natten, og det var altså ikke tosset med sådan en gratis køretur hjem - OG man følte sig enormt tryg :o)

Onsdag stod på fridag, som hver onsdag, men forskellen i denne uge var, at campus var lukket pga snestorm. Der var dog ikke rigtigt noget at bemærke heromkring, men måske det har været slemt i andre områder, så folk ikke rigtigt har kunnet komme hertil. Dagen blev brugt på noget så interessant som tøjvask og lektielæsning... Og en ret kreativ tøjophængning, for ikke at skulle tørretumble alt mit tøj :-)

Da jeg torsdag sad og forsøgte at få et mindre overblik over diverse deadlines, gik det for det første op for mig, at jeg har eksamen om to uger! Og eneste hjælpemiddel er papir og blyant - og så mit hoved, men nu må vi se hvor meget gavn dét gør!
Til gengæld fik jeg også bekræftet det jeg nok synes at have bemærket: Ingen final exams. Final exams ligger 10-19 maj, og det betyder altså at min sommerferie indtræder 9. freaking maj! Og varer, om jeg vil, til 1. september... Jeg TROR faktisk at jeg får tid til at se jer aaaaallesammen, når jeg kommer hjem :-D

I morgen, fredag, har jeg undervisning fra 10-12 (Jaaah, det ER altså hårdt at være studerende), og efter det smutter jeg i Crossgates Mall med en anden pige fra DTU. Og ja, man skulle tro de mange par sko (Jeg siger IKKE hvor mange) jeg købte i New York skulle være rigeligt for resten af året... Men jeg har da været et stort kæmpe fjols og smidt mine løbesko væk?! De er ikke på mit værelse (Det tog c. 3 sekunder at konstatere, da jeg rent faktisk skulle bruge dem) - ej heller i træningscenteret hvor jeg helt sikkert har glemt dem. *DOH!*... Prisen på mine nye løbesko kan jeg jo så vælge at betragte som en dummebøde eller bare en dyrtkøbt lektie.

MEN, nå jeg så har fundet verdens fedeste nye løbesko, glemt alt om at hade mig selv for at have mistet de andre, har jeg da i den grad planer om at få dem indviet i træningscenteret i weekenden! (Ja, jeg skal NOK huske at tage dem med hjem). Lørdag aften skal vi tjekke nattelivet i Troy ud, tror det bliver en broget flok af internationale studerende - det kan kun gå godt! :-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar