onsdag den 2. februar 2011

Ankomst til Troy



Onsdag gik turen med Megabus nordpå til Albany, tæt på hvor universitetet, RPI, ligger. Min "spanske familie" hvor jeg har lejet et værelse, ville først komme hjem lørdag, men deres gode veninde Elisa tog sig rigtigt godt af mig :-) Dog var onsdag og torsdag sådan lidt ensomme dage, jeg var uden internet og tv, og følte jeg var midt i ingenting, og meget langt væk hjemmefra. Det blev meget bedre torsdag aften da jeg mødtes med de andre danskere til middag - pludselig huskede jeg hvad det var jeg var taget afsted for.

Introduktionen fredag var lidt so-so. Jane Havis, vores internationale vejleder (Eller, "your new overprotective and extremely nosy mum", som hun selv siger), fik fortalt en masse overflødige ting... Husk at tage varmt tøj på, lad være at overtræde loven, pas på dine papirer, og sådan undgår du at få stjålet din taske. Det tog vel at mærke 2½
time! *suk*

Lørdagen startede jeg i træningscenteret med Line og Ellina, to andre DTU-studerende - jeg fik testet mine ny-indkøbte løbesko, og de og jeg skal nok blive rigtigt fine venner.

Lørdag aften var der arrangeret middag for internationale studerende, af en kirkelig organisation der hedder Horizon. En masse amerikanere fra denne organisation havde taget hver deres favorit-ret med, og så var der ellers buffet. 70% af retterne var en art pasta-cheese?! Jojo, ost er da meget godt... Men måske ikke i de mængder!


Udover det var der tid til hyggesnak, lidt lær-hinanden-at-kende-lege, og sørme også fællessang! Og ikke mindst, fællesbøn. Welcome to America!




Tilbage på campus var vi mange der var enige om at skylle middagen ned med ØL! Turen gik til den meget nærliggende bar, O'Learys, som var ret forladt da vi kom. Men omkring midnat var der et boom af meget velklædte (og ret lidt påklædte) amerikanere, som satte gang i festen. Det blev dog ikke så sent, det der jetlag havde det med stadig at spøge lidt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar