onsdag den 2. februar 2011

Miami

Turen til Miami gik glat, landede endda før tid. Det betød desværre, at Lars knap var nået til lufthavnen i vores lejede bil, og det var ikke helt let at finde hinanden, før vi fandt ud af at vi var på to forskellige etager. Selv om det kun var to uger siden vi har set hinanden, var det FANTASTISK endelig at se ham igen, og kunne tale med ham.

Vores hotel lå ret perfekt mellem stranden og byen, og da vi havde fundet os til rette tog vi en gåtur til en restaurant et par kilometer væk. Den var desværre fuldstændig overfyldt, og vi blev enige om at finde noget på tilbagevejen. Det endte dog med en tur på BurgerKing - men hey, when in USA... Faktisk den første burger jeg har fået siden jeg kom herover, så man kan egentlig sige at det var berettiget :o)

Søndagen gik først og fremmest med at sove lidt længe, vi var begge ret rejsetrætte. Morgenmaden blev indtaget på Dennys, i ægte amerikanske portionsstørrelser, så vi var tæt på at revne da vi gik derfra. Vi kørte ned til stranden og satte bilen, og gik en ang tur i strandkanten, og bare holdt i hånd og snakkede. Det var ren lykkefølelse!

Vi fik også set lidt af byen, og om aftenen spiste vi på Outback. Igen blev vi overvældende mætte, men forretten, Blooming Onion, var simpelthen så lækkert (og helt sikkert ENORMT usundt!).

Mandag kom vi op til normal tid, og efter at have tjekket ud af hotellet fik vi morgenmad på en lokal diner. Vi kørte nordpå til en anden strand, hvor der ikke var ret mange mennesker. Men, hele vejen langs strandkanten lå de her underlige blå gopler eller hvad det var, skyllet op på stranden og helt oppustede af at ligge i varmen. Meget sært syn! Jeg forstår godt ingen vovede sig ud i vandet. Men solen og stranden, og især selskabet, var helt vidunderligt!

Vi kørte sydpå og gik rundt i gaderne tæt ved South Beach, og fik frokost fra Le Sandwicherie. Overdådige og lækre sandwich! Vi indtog dem tæt ved stranden, godt underholdt af en fugl der hoppede sært rundt en hæk :o)

Afskeden i lufthavnen gjorde uendelig ondt i hjertet. Selv om det er en del af det at være væk hjemmefra, virkede det ikke særligt rigtigt at flyve i hver sin retning. Godt vi ses snart igen...

Jeg ser frem til at fylde min kalender med oplevelser med de andre udvekslingsstuderende de kommende par uger, blandt andet venter skitur (yeiks!!), New Yorker tur, og selvfølgelig mere mandagsbowling.