onsdag den 2. februar 2011

Semester-uge 1

Mandag var det tid til første dag med undervisning. Mit første kursus, bioetik, er jeg rigtigt positivt stemt overfor. Der er TONSVIS af lektier, og jeg ender nok med at bande det langt væk - men, man bliver stillet over for nogle ret spændende, og ret umulige, problemstillinger. Jeg kan godt lide at det udfordrer min tankegang anderledes end de traditionelle biotek-fag jeg har.

Eftermiddagens fag var aflyst, sikke en semesterstart. Men, der var selvfølgelig også "snestorm" om morgenen. Det har muligvis været slemt væk fra universitetet, men der hvor jeg færdedes, der var altså ingen snestorm, bare lidt snefnug der kyssede kinderne.

Mandag stod på Monday Night Bowling, noget som godt kunne gå hen og blive en fast tradition! $1 skoleje, $1 spil, og ikke mindst, $1 øl! Dét kan man forholde sig til! Og jeg havde åbenbart nogle meget skjulte bowlingtalenter, eller også var jeg bare det bedste af det værste ;-)

Tirsdag fik jeg lov at smage på mine andre fag, Bioinformatics II, og Cell-Extra-Cellular-Matrix interactions. Bioinformatikken virkede en del mere hardcore end jeg havde forestillet mig, og jeg blev lidt bange, da professoren sagde at han forventede vi kunne programmere! Jeg hverken kan eller vil, eller har tænkt mig at lære det :o)
Cell-ECM faget bliver undervist på en måde, jeg ikke har prøvet før. Underviseren går meget op i Blooms Taxonomy, en særlig måde at gribe undervisning og indlæring an på - og så bliver hele kurset bygget op om de studerendes præsentationer. Det går enten fantastisk godt eller fantastisk skidt!
Men, professoren er rar, og da han hørte at jeg (og en anden pige fra DTU) er udveklingsstuderende, tilbød han os straks at være vores vejleder. Og det ser ud til at han kan hjælpe mig med at løse logistikken i mit skema, så jeg har point nok, men ikke behøver det gruuuumme bioinformatik fag.

Fredag aften var der arrangeret clubbing tur til Saratoga, en by ca. ½ time fra Troy, hvor RPI ligger. Vores amerikanske venner med biler (nyttigt!) var også med, så vi havde et par designated drivers. Min kalender indeholdt en tur til Miami lørdag, hvilket betød bus fra Albany kl. 3.30 for at nå det hele. Men, jeg er jo ikke kommet hele vejen til USA for at sidde hjemme fredag aften! Så, jeg tog med på tur, holdt alkoholindtaget på to øl, og så blev jeg sat af på busstationen, da turen gik hjemad. Søvnmangel, mig? Ej, når man er på vej til Miami, for at ses med verdens dejligste kæreste - så kan det der søvn være ret ligemeget :-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar